Poki-Heaven har tydeligere har bare vært en nettbutikk.
I August åpnet de Poki-Heaven som en fysisk butikk.
Poki-Heaven har vært en nettbutikk siden 2021, og har gradvis vokst i takt med hvor stort og variert utvalg di tilbyr. Etter å ha deltatt på mange Conventions i Norge innen cosplay, Pokémon, TCG og annet fandom-innhold, og fikk stadig høre fra kunder at de burde åpne en fysisk butikk – nettopp fordi produktene våre virkelig kommer til sin rett når folk får se og holde dem selv.

«
Å drive fysisk butikk er en ny erfaring for oss. Salget påvirkes mye mer av vær og hvilke dager folk handler, men vi ønsker å være åpne og tilgjengelige uansett. Opplevelsen har vært omtrent som forventet – men mer variert enn vi var vant til fra netthandel.» Sier Johan Ruben Ark.

Det har vært stor interesse for Funko-produkter, og det at kundene kan ta og føle på dem har også gitt ekstra aktivitet på nett. Kundene våre setter og stor pris på utvalget av Labubu,bamser,Pokemon og de store utstillingsfigurene som skaper oppmerksomhet i butikken.
«
Tidligere i år tok vi initiativ til Shimocon, som ildsjeler i nerdemiljøet. Cosplay og gaming samlet mange glade deltakere, og dette kommer vi til å arrangere igjen neste vinterferie – noe vi gleder oss enormt til! Shimocon er nå organisert som en egen forening utenfor Poki-Heaven, siden det føles mest naturlig for et så stort arrangement. Her legger vi opp til at stands, aktører og cosplayere er velkomne til å skape et levende show sammen.» Sier Johan Ruben Ark.

Butikken har vært så heldige å få en fast liten gruppe D&D-spillere som bruker lokalet vårt hver torsdag. Dette gir masse energi og felleskap, og på sikt ønsker de å utvide lignende aktiviteter enda mer. Det vil komme etter hvert.
«
Når det gjelder conventions, har vi deltatt på en rekke arrangementer, blant annet Magicon (Oslo), Torucon (Trondheim), Harucon (Grimstad), Shimocon (Lillehammer), Nordic Card Show (Lørenskog) og Pokémon Con i Kristiansand. Flere av disse er vi blitt fast inventar på. Vi setter utrolig stor pris på å møte kundene våre der.

På cons setter vi opp en butikk som passer temaet, med et bredt og variert utvalg. Butikken vår er kjent for størrelsen og bredden i produkter, og det er ikke uvanlig at det tar 4–5 timer å rigge alt. Det kan være krevende – men først og fremst utrolig gøy å være med!» Sier Johan Ruben Ark, som er en av driverne av butikken.
